Kursus | Undervisning på trods af udfordringer og diagnoser
Når elever udviser en adfærd, som gør det svært at undervise dem, så er det underviserens opgave at finde ud af, hvad eleven fortæller os med den adfærd og udtænke løsninger. Hvis børn ikke lærer på den måde, vi underviser dem, så må vi undervise dem på en måde, så de lærer.
På dette kursus dykker vi ned i metoder og tiltag til at skabe læring for elever, der oplever udfordringer. Vi åbner den specialpædagogiske værktøjskasse og kigger på, hvad vi skal tage højde for, når vi tilrettelægger vores undervisning, så vi fremmer elevernes deltagelsesmuligheder. Vi kommer til at arbejde med eksekutive funktioner, undervisningsdifferentiering, de ti H’er, visuel støtte, struktur, variation, forforståelse, undervisningsformer og meget mere. Kurset henvender sig til dig, der arbejder med undervisning, og som gerne vil blive bedre til at inkludere og skabe læring for elever med udfordringer. til at inkludere og skabe læring for elever med udfordringer.
Indhold og udbytte
Du vil gå fra kurset med didaktisk indblik, en viden om tilrettelæggelse af undervisning samt helt konkrete værktøjer,
som du kan tage direkte med ud og benytte i undervisningen.
Målgruppe
Alle der arbejder med psykisk sårbare børn og unge – f.eks. lærere og pædagoger i special- og almentilbud
Forplejning
Der vil blive serveret kaffe og te, samt en let forplejning.
Kurset varer 4 timer, og undervejs vil der være kaffe, te, snacks og en let forplejning. Eventuelle materialer udleveres på kurset.
Dato, tid og sted
København
Carl Nielsens Allé 15C, 2100 København Ø
Odense
Annonceres snarest
Undervisere
Helle Cerelius, Skolefaglig leder
Annette Barner Damgaard, behandler og underviser
Pris
1695,- alt inkl.
Kontakt
kursus@basen.dk
+45 3929 6767